czwartek, 1 lutego 2018

Tęczowa girlanda - uszyj to sama

Słońca jak na lekarstwo. Dni są krótkie i szare.
 A niedostatek światła słonecznego dla człowieka ma ogromne znaczenie. 
Pogarsza się nastrój, człowiek staje się apatyczny i bez energii.
Sposobów na pobudzenie do działania jest sporo,a każdy z nas ma swoje.
Jedni stawiają na regularny wysiłek fizyczny, inni przyjmują suplementy diety - witamina D i inne witaminy
A ja by pobudzić się do energii wracam wspomnieniami do słonecznego lata.
Nieodłącznie lato kojarzy mi się z  intensywnymi, energetycznymi kolorami.
Przeglądając moje  zalegające tkaniny natknęłam się na tęczowy elastyczny materiał.
Postanowiłam przysiąść do maszyny do szycia i coś uszyć.
Oto efekty:

Wykorzystałam do szycia materiał elastyczny jakiś "poli" może poliamid jak na stroje kąpielowe. A uzyskałam go ze spódnicy zakupionej w second handzie właśnie z zamiarem przerobienia jej.


Jak zrobiłam taką girlandę?

Odrysuj trójkąty za pomocą ekierki.
Wytnij trójkąty. Wycięte sparuj, przykładając prawą stroną do siebie. Pozostałe zęby powstałe na materiale zawiń do góry i również wytnij- podwójnie.


Po wycięciu podwójnych trójkątów trzeba przewrócić materiał  (prawa strona do środka) by zszyć.

I  tnij tójkąty aż skończy się materiał :)

Każdy podwójny trójkąt winien mieć wycięty otwór pośrodku.


Na poniższym zdjęciu widać w którym miejscu należy wyciąć otwór

Przewróć zszyte trójkąty na prawą stronę właśnie przez otworki



Przewlecz ozdobny sznurek przez otwory -tuneliki.
 By elementy utrzymywały się zawsze w tym samym miejscu ( nie zsuwały się po śliskim sznurku) zszyj kilkoma ruchami igły maszynowej rożki trójkątów ze sznurkiem w wytyczonych miejscach na sznurku.

I gotowe !


W świetle wiosennego słońca :





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz