wtorek, 4 grudnia 2018

Kredens rustykalny na nutę "łowicką"


Oj, co to była za praca... 
Ciągłe mycie pędzli, kuwet, zmiany kolorów farb. 
Do tego wycinanie elementów dekoracyjnych z papieru.
Ale zamysł i plan osiągnięty!
Jestem zadowolona z ostatecznego wyglądu starego, drewnianego kredensu kuchennego.
Zobaczcie ile było pracy przy nim, by go odczarować i nadać mu wesoły, kolorowy charakter. 
A zainspirowała mnie do tej metamorfozy wizyta 
MUZEUM W ŁOWICZU




Polecam wizytę w muzeum wszystkim,
 którzy kochają KOLOR!
Mieszczą się tam zbiory eksponatów, które zainspirowały mnie do działań twórczych.
Naładowana pozytywną energią zakasałam rękawy i wzięłam się
 do odnawiania starego kredensu z odzysku.

Kredens nie zachwycał - co tu dużo pisać. 
Jego smutny brązowy kolor tworzył posępną plamę we wnętrzu.
Od razu jak tylko wpadł mi w ręce wiedziałam,
 że go poddam metamorfozie:)

kredens  kuchenny brązowy , widok przed malowaniem

kredens  kuchenny brązowy, widok przed malowaniem

 Fotorelacja z etapów malowania kredensu:

malowanie drzwiczek dolnych kredensu kuchennego, na kolor niebieski , szafirowy

malowanie drzwiczek dolnych kredensu kuchennego, na kolor niebieski , szafirowy

malowanie drzwiczek kredensu kuchennego, na kolor niebieski nakładam wielokolorowe  paski
malowanie drzwiczek dolnych kredensu kuchennego,
 na kolor niebieski nakładam wielokolorowe paski 

Dolna skrzynia kredensu to połączenie kolorów - pięknej czerwieni strażackiej, szafiru i zieleni
dolna skrzynia kredensu, malowanie na czerwony kolor


blat pociągnęłam trawiastą zielenią

Pomalowałam dolne drzwiczki kredensu, na wielokolorowe cienkie, pionowe paseczki
pomalowane dolne drzwiczki kredensu, na wielokolorowe cienkie, pionowe paseczki

malowanie kredensu na wiele kolorów
drzwiczki górne z szybkami dostaly barwę zieloną
malowanie kredensu na wiele kolorów
szprosy w szybach górnych drzwiczek pomalowałam najpierw białym gruntem , a żniej tym samym kolorem czerwieni co dolną skrzynię
malowanie szprosów w szybach górnych drzwiczek kredensu na kolor czerwieni strażackiej
Malowanie szprosów w szybach górnych drzwiczek kredensu na kolor czerwieni strażackiej
odrysowywanie  wzory rombów na szybach drzwiczek górnych

Miodowe szyby pomalowałam w kratkę ciemnozielonych rombów
Miodowe szyby pomalowałam w kratkę ciemnozielonych rombów

gortowa szachownica z rombów w kolorze miodowo- ciemna zieleń , na szybie drzwiczek kredensu

wycinanie motywów kwiatowych ,ludowych z łowickich pocztówek

wycinanie motywów kwiatowych ,ludowych z łowickich pocztówek
Powycinane z pocztówek motywy kwiatowe przykleiłam na gałki oraz w kilku innych miejscach kredensu.
Poczówki przedstawiają motywy ludowe w stylu łowickim
Zaimpregnowałam papierowy motyw kilkoma warstwami akrylowego lakieru.

motywy kwiatowe w stylu łowickim  , pocztówka

malowanie kredensu na wiele kolorów

gotowy pomalowany kredens , w stylu łowickim

No i jak Wam się podoba? 
Przed i po odnowieniu

kolaż , dwa zdjęcia kredensu przed i po malowaniu na styl łowicki
Kredens z lewej strony,czy ten z prawej?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz