poniedziałek, 11 lutego 2013

Lampion z wosku- latarenka

Jak  zrobić taki lampion?
Lampiony z wosku zrobiłam kilka lat temu ( Uwaga! nie mogą stać na słońcu gdyż ulegną deformacji) 
Pokażę Wam tylko jeden, gdyż trzy rozdałam.
Można zatopić w wosku przeróżne rzeczy- suszone kwiaty, liście, plastry suszonych cytrusów, ziarenka kawy,  przyprawy takie jak: rozgwiazdy kardamonu, laski cynamonu,goździki itp.
JA zatopiłam, rozdrobnione w moździerzu ziarna kawy i ususzony w książce kwiat orchideii:
płytka woskowa - czyli nasza jedna ścianka





Jak  zrobić taki lampion?
Roztapiamy w starym rondlu wosk z ogarków,czyli niewypalonych do końca świeczek.  Jeśli nie masz takich przyd-Asiów możesz stopić po prostu kilka świeczek.
Najlepiej zrobić to w kąpieli wodnej, czyli garnek z woskiem wkładamy w większy garnek z wodą, który stawiamy na kuchenkę.
Dodajemy dekoracje do wosku.
 Wylewamy z zatopionymi elementami ( w moim przypadku pocięte  kawałki rafii bordowej) na kartonik kwadratowy ok.12x12cm, z małymi ściankami wysokości ok 0,5 cm- takie płytkie pudełeczko, które sama wcześniej wykonałam.
Gdy zastygnie stearyna, wkładamy na ok.10 min ten kartonik do zamrażalnika. Lepiej  kwadratów. Następnie wszystkie ścianki  łączymy ze sobą, tak by powstał kubik. By krawędzie styków się zlepiły smarujemy pędzelkiem maczanym w gorącym wosku.
W środek koniecznie wstawiaj tea-lighty na jakiejś podstawce z kartonu, inaczej wytopi się podstawa od metalowej puszeczki. Możesz nie robić podstawy - problemu nie będzie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz