poniedziałek, 6 marca 2017

Kredens mały - design PRL


Moda na meble oldschool

Jako że  nastała moda na meble z okresu PRL  to i ja idę z duchem czasu :)

Kolejny mebel wpadł w moje ręce:
stary, mały kredens o wymiarach 168 cm wysokości, 45 cm głębokości i 90cm szerokości

Zależało mi by zachował swój stary wyraz więc wszelkie wgłębienia, uszczerbki w drewnie zignorowałam świadomie.


Mebel trzeba było odtłuścić przeszlifować

Bawełnianą szmatką naniosłam dość sporą warstwę wosku w kolorze "dąb przydymiony" firmy Liberon.
Nie polerowałam powierzchni. Chodziło mi o to, by wosk zrobił plamki, smugi, nadał niejednorodny koloryt.

zbliżenie mebla, drewno woskowane , kolor dąb

Dolna cześć mebla opalona palnikiem gazowym według starej japońskiej techniki Shou Sugi Ban. Po tym zabiegu uwidoczniły się piękne słoje drewna:
Po opaleniu wystarczy tylko zabezpieczyć drewno bezbarwnym woskiem.

bok mebla, opalone drewno, widoczny rysunek słojów


bok mebla, opalone drewno, widoczny rysunek słojów

bok mebla, opalone drewno, widoczny rysunek słojów

Tą samą metodą potraktowałam blat stolika kuchennego:

blat stołu po opalaniu drewna , widoczny rysunek słojów, widok całego stołu

blat stołu w trakcie opalaniapalnikiem gazowym drewna, widoczny rysunek słojów

blat stołu po opalaniu drewna , widoczny rysunek słojów
blat zabezpieczony tylko woskiem bezbarwnym 

Wracamy do kredensu:
Motyw głowy naniesiony metodą decoupage
Dodane okucia metalowe:


 Dokleiłam 4 sosnowe nóżki meblowe, toczone. Zawoskowałam je.


Szklane szybki zamieniłam na plecionkę z papieru, który można bejcować , malować, lakierować itp.


A wszystkie fronty szufladek obkleiłam  błyszczącym szlagmetalem w kolorze złota. 
Gałki zostały oryginalne, oczyszczone i wypolerowane stalowa watą.

front szufladki ozdobiony błyszczącym szlagmetalem

We wnęce nadstawki naklejony motyw - sztućce - motyw z serwetki ozdobnej.

wnęka mebla, naklejony motyw sztućców , technika decoupage

I tak się prezentuje  po odnowieniu:

kredens cały po odnowieniu , widok z przodu


x

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz