piątek, 10 maja 2013

Krzesła - odnawianie mebli

Reanimacja krzeseł

Moje krzesła doczekały się nowych siedzisk, bo stare pluszowe siedziska miały ubytki w tkaninie i były mocno wypłowiałe. 
Zakupiłam len o wysokiej gramaturze ok. 350g, tkany w tzw. koszyczek.
I przy pomocy takera tapicerskiego zamocowałam ów len do siedzisk. 
Siedzisk nie rozbierałam. Stare sprężyny zostały nie ruszone. 



Taśma ozdobna stanowi wykończenie maskujące szczelinę między stelażem drewnianym a siedziskiem.




Teraz po liftingu krzesełka zalśniły jasnością i świeżością.
Takich krzesełek mam 6 sztuk które stanowią jednolity komplet.

Ale krzesła wpadają mi w ręce bardzo często. Potrafię przytargać je ze śmietnika, by je odnowić po swojemu i przedłużyć im żywotność.
Nie raz trzeba je podkleić, zbić, wyczyścić.

Efekty mojej pracy poniżej 
i kilka przykładów :



Krzesło białe z zastosowaniem decoupage na siedzisku: 



 Przed: 
Krzesło (fotel)  z podłokietnikami 

Po odnowieniu:
Wymieniona tapicerka na siedzisku, 
nowa tkanina, 
podklejone tralki oparcia
drewno malowane





Krzesełka z oparciami toczonymi:




Krzesło -pasiaste nogi :

Na oparciu dekor z pasty strukturalnej naniesiony przez szablon:



W tym wypadku przyniosłam sam drewniany stelaż. Wymienione siedzisko( kupiona gotowa plecionka) i oparcie. 
Oparcie- zmieniona tkanina obita dookoła pinezkami tapicerskimi .






KRZESŁO ZIELONE:
mój tron ;)

Wymieniona gąbka, uszyte z futerka zielonego siedzisko i oparcie. 
Dodane gałki na górnej części oparcia. 
Całość pomalowana zieloną farbą.


Szlaczek ozdobny naniesiony przez szablon dodaje wyrazu całości. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz