środa, 15 maja 2013

Powierzchnia z fakturą

Chcę Wam przedstawić metodę na uzyskanie powierzchni nierównej , pofałdowanej, trochę przypominającej wyroby ze skóry.

Uzyskałam ten efekt dzięki przyklejeniu do płaszczyzny przedmiotu bibułki- cienkiego papieru. Ten kto jeszcze nie wie, że nie lubię wyrzucać  wszystkich rzeczy do kosza, oznajmiam że, bibułki pozostały mi z zakupów obuwniczych. Tak, tak... W pudełkach z butami znajdują się takowe bibułki. Można kupić  rolkę gotowej bibułki, jak ktoś nie zbiera śmieci ;)

Jak zrobić nierówną powierzchnię: Potrzebujemy:
przedmiot - u mnie pojemniczek styropianowy
 grunt (gesso)
farba akrylowa
klej wikol lub inny do papieru
pasta barwiąca, wosk barwiący
nożyczki
pojemniczek styropianowy 


Zagruntować powierzchnię gruntem

wycisnąć na powierzchni sporo kleju i rozprowadzić pędzlem równomiernie.Ja zastosowałam klej wikol i jest to najtańsza chyba opcja. Można użyć również kleju do decoupage lub innego kleju do papieru. 


przed klejeniem można z bibułki uformować kulkę , następnie ją rozwinąć- chodzi o to by papier  nieco pognieść

przy klejeniu też ręcznie formujemy zagniecenia
przycinamy nadmiar bibułki, dogniatając palcem by zbytnio papier nie odstawał

tak obkleiłam od razu cztery ścianki mojego pojemniczka 


Całą powierzchnię ponownie pociągnęłam jedną warstwą kleju, tak by wszystko się dobrze usztywniło. Po wyschnięciu kleju pomalowałam całość  ciemną farbą akrylową., dokładnie zamalowując wszelkie wnęki.


Po wyschnięciu farby delikatnie przetarte wystające porowatości  miedzianą pastą Decomanii - cerosa Rame.

Pasta wysycha i praca nie musi być utrwalana lakierem.

tak to wygląda ostatecznie,pojemnik na przybory kuchenne  gotowy: 



poniżej ścianki pudełka wykonane tą metodą


oraz serce na tekturce- też struktura wykonana z użyciem bibułki 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz